Mimo zachowania wszystkich niezbędnych zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, może się zdarzyć, że jednak dojdzie do nieszczęśliwego wypadku. Warto więc wiedzieć, co należy zrobić w takiej sytuacji i co należy do obowiązków pracodawcy.

Przede wszystkim, pracodawca musi przygotować pełną dokumentację powypadkową w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku w pracy.

Wszelkie sprawy związane z postępowaniem powypadkowym oraz sporządzeniem odpowiedniej dokumentacji można powierzyć firmie BHP. Pracodawca ma wtedy pewność, że wszystko zostanie właściwie opracowane i przygotowane do następnych kroków związanych z postępowaniem powypadkowym. Powierzenie spraw z postępowaniem powypadkowym w ręce profesjonalistów jest najlepszym rozwiązaniem dla pracodawcy, ponieważ daje gwarancję sporządzenia pełnej i rzetelnej dokumentacji.

Po złożeniu odpowiedniej dokumentacji powypadkowej firma, która zajmuję się postępowaniem powypadkowym, poinstruuje pracodawcę o kolejnych krokach w postępowaniu oraz jego obowiązkach w tym zakresie.Szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej są obowiązkowe w danych zawodach.

Także w placówkach oświaty organizowane są szkolenia pierwszej pomocy dla uczniów. Podczas uczestniczenia w kursie na prawo jazdy odbycie takiego szkolenia również jest obowiązkowe.
Jak więc można zauważyć, grono odbiorców szkoleń z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej jest dość spore, dlatego firmy działające w branży BHP przeprowadzają także kursy pierwszej pomocy.
Szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy powinno być odpowiednio dobrane do uczestników pod względem wieku, ale też pod względem wykonywanej pracy. Warto powierzyć prowadzenie szkolenia profesjonalistom, którzy dobiorą kurs właściwy do potrzeb danej grupy odbiorców.
Przeszkolenie osób w zakresie pierwszej pomocy jest bardzo ważnym zadaniem, ponieważ właściwie przeprowadzona pomoc może uratować życie poszkodowanemu.
Samo pojęcie pierwszej pomocy przedmedycznej oznacza zbiór czynności mających na celu ochronę życia lub zdrowia przed przybyciem służb lekarskich.
Jedną z najistotniejszych usług oferowanych przez firmy działające w branży dotyczącej bezpieczeństwa i higieny pracy jest wykonanie tak zwanego outsourcingu.

Czym dokładnie jest ta usługa i czy warto z niej skorzystać? Poprzez outsourcing BHP firma ma na myśli nic innego, jak przejęcie wszelkich spraw związanych z BHP od pracodawcy.

Jak wiadomo, jednym z wielu obowiązków pracodawcy jest przestrzeganie przepisów BHP i zapewnienie pracownikom właściwych warunków pracy, zawartych właśnie w przepisach prawnych. Dzięki usłudze outsourcingu pracodawca będzie miał pewność, że wszelkie wymagane formalne zostaną załatwione, a przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy będą odpowiednio przestrzegane. Właściwie wykonany outsourcing zapewnia spełnienie wszystkich wymaganych kryteriów w związku z zachowaniem bezpieczeństwa i higieny pracy.
Największą zaletą takiej usługi jest, bez wątpienia, zajęcie się sprawami BHP przez profesjonalistów, co daje pracodawcy gwarancję spełnienia wymogów określonych w Kodeksie pracy.
Przy podjęciu nowej pracy jednym z ważnych obowiązków naszego pracodawcy jest dokonanie oceny ryzyka zawodowego, dotyczącego stanowiska, na którym mamy być zatrudnieni.
Jest to podstawowy obowiązek pracodawcy, który bezpośrednio wynika z przepisów znajdujących się w Kodeksie Pracy.
Dokonanie takiej oceny ryzyka zawodowego można zlecić firmie, która zajmuje się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy.
Powierzenie tego zadania firmie BHP jest dobrym rozwiązaniem dla pracodawcy, ponieważ za ocenę ryzyka zawodowego wezmą się profesjonaliści. Pracodawca może więc liczyć na rzetelność oraz skrupulatność przy wyznaczaniu takiej oceny na danym stanowisku pracy, dzięki określaniu ryzyka zawodowego na podstawie wnikliwej analizy. Opracowanie ryzyka zawodowego powinno być przeprowadzone jak najdokładniej, żeby prawidłowo określić rodzaj zagrożeń wynikających z wykonywania danej pracy. Prawidłowe dokonanie takiej oceny wymaga wzięcia pod uwagę wielu czynników, dlatego warto powierzyć to zadanie odpowiedniej firmie.System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej.

Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.

Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe.
Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja.
Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze.

Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania.

Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.bhp-pulsar.plbhp-pulsar.pl .

Dodane: 05-03-2020 11:31

Widok do druku:

bhp-pulsar.pl