piec na zużyty olej

W układzie krzyżowym oba strumienie

piec na zużyty olej
W układzie współprądowym wymiana ciepła zachodzi pomiędzy dwoma strumieniami biegnącymi w tym samym kierunku.
Z punktu widzenia wymiany ciepła jest to najmniej wydajny układ. Charakteryzuje się stosunkowo niską średnią różnicą temperatur (która jest siłą napędową procesu).

Skutkiem tego jest większa powierzchnia wymiany ciepła konieczna do realizacji procesu, a co za tym idzie, większy i droższy wymiennik.

Wymiennik ten jest korzystny ze względu na rozkład naprężeń cieplnych.

Ponieważ gorący i zimny strumień wpływają do wymiennika z tej samej strony średnia temperatura ścianki w wymienniku jest bardziej jednorodna na całej długości.

Skutkiem tego są mniejsze naprężenia termiczne. Bardziej efektywny jest układ przeciwprądowy.
Dodatkową zaletą tego układu jest możliwość podgrzania lub ochłodzenia strumienia do temperatury wlotowej drugiego strumienia. Wadą jest możliwość pojawienia się dużych naprężeń cieplnych. W układzie krzyżowym oba strumienie przepływają względem siebie pod kątem prostym.

Chociaż czysty układ krzyżowy jest rzadko spotykanym rozwiązaniem, często spotyka się go w przypadku wymienników płaszczowo-rurowych jako składowa przepływu.

Przegrody stosowane powszechnie w celu zwiększenia dynamiki przepływu płynu w przestrzeni płaszczowej, dzielą ją na szereg segmentów o przepływie krzyżowym. Układy złożone (np.

wymienniki z płaszczem o przepływie dzielonym lub rozbieżnym) są kombinacją powyższych układów.

Większość wymienników spotykanych w przemyśle ma charakter złożony.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiennik_ciep%C5%82a

Rodzaje centralnego ogrzewania zainstalowanego w szkołach

Rodzaje centralnego ogrzewania zainstalowanego w szkołach mogą być bardzo różne głównie w zależności od tego, w jakim roku dana szkoła została postawiona.
Dlatego można spotkać budynki szkolne ogrzewane węglem i drzewem oraz budynki szkolne ogrzewane gazem i posiadające bardzo nowoczesne kotły grzewcze. Pierwsze uruchomienie centralnego ogrzewania odbywa się pod okiem specjalistów, którzy dokładnie sprawdzają, czy nie zagraża ono bezpieczeństwu uczniów i pracowników szkoły.

Natomiast każde kolejne uruchomienie takiego ogrzewania może być dokonywane przez szkolnego konserwatora.

Sama obsługa takiego ogrzewania zależy od jego rodzaju i może odbywać się przy większym lub mniejszym udziale szkolnego konserwatora.

Pompa ciepła

Pompa ciepła Energię uzyskuje się stosując pompę ciepła, która wymusza obieg energii cieplnej ze źródła zimniejszego (grunt) do ogrzewanego budynku.
Zastosowanie tego urządzenia umożliwia korzystanie z energii zmagazynowanej w gruncie, który podgrzewany jest przez energię słoneczną.
Takie ogrzewanie nie ma nic wspólnego z gorącymi źródłami ani z wykorzystaniem energii geotermalnej.

Nośnikiem energii, który napędza pompę ciepła, w większości wypadków jest energia elektryczna.

Jedynie w pojedynczych przypadkach pompa ciepła napędzana jest przez silnik spalinowy zasilany gazem ziemnym1. Wady i zalety: bardzo niskie koszty jednostki produkowanego ciepła, wysoki koszt inwestycyjny, zwłaszcza wykonania wymiennika ciepła w gruncie, brak emisji szkodliwych substancji w miejscu stosowania urządzenia. Spalanie biomasy Biomasa może być wykorzystywana jako paliwo do urządzeń grzewczych.

Spalane mogą być między innymi: drewno ? polana, zrębki, pellety, słoma ? bele lub kostki słomy, brykiet słomiany, biogaz albo gaz drzewny otrzymywany z biomasy. Wady i zalety: paliwo dostępne jest zazwyczaj w niedużej odległości od miejsca wykorzystania ? nie ma konieczności transportu jak w przypadku węgla, ceny biomasy, zwłaszcza różnego rodzaju odpadów, jest zazwyczaj niższa od innych paliw, emisję dwutlenku węgla ze spalania biomasy uważa się za zerową, a zatem nieprzyczyniającą się do efektu cieplarnianego. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie

.
Dodane: 06-10-2016 06:58

Tagi: ogrzewanie kocioł na olej piec na olej kotły i piece

Widok do druku:

piec na zużyty olej