przepustnica

Obsługa okien w samochodzie

przepustnica Obsługa okien w samochodzie zasadniczo jest bardzo prosta.

W przypadku okien bez zamontowanej automatyki trzeba będzie obsługiwać je ręcznie.

Natomiast okienna automatyka pozwoli na obsługę okien za pomocą specjalnych guzików dobrze współgrających z samochodową automatyką. Trzeba jednak przyznać, że w razie awarii takiej automatyki trzeba będzie od razu skorzystać z pomocy mechanika, ponieważ sam właściciel samochodu nie będzie w stanie naprawić takich okien.

Tymczasem naprawa samochodowej automatyki jest bardzo często wykonywaną przez mechaników usługą samochodową.

Mogą oni także w razie potrzeby dokonać wymiany całych okien samochodowych.

Natomiast sam właściciele samochodu będzie mógł wyczyścić nowe okna.

Samodzielne naprawy samochodowe

Wielu właścicieli samochodów lubi dokonywać samodzielnych napraw.
Dzieje się tak zwłaszcza, gdy awaria samochodu jest niewielka, ale koszty jej naprawy w warsztacie mogłyby być za wysokie. Trzeba przyznać, że samodzielne dokonywanie drobnych i nieskomplikowanych napraw samochodowych może na pewno bardzo odciążyć domowy budżet.

Poza tym ich przeprowadzanie może stać się bardzo dobrą formą rozrywki dla prawdziwego pasjonata motoryzacji.

Podczas przeprowadzania takich samodzielnych napraw można ustawiać lusterka samochodowe, wymieniać wycieraczki i paski klinowe oraz ustawiać kierownicę.

Poza tym naprawy czasami wymagają samochodowe fotele czy bagażniki.

Bardziej wprawieni właściciele samochodów mogą także sprawdzać, dlaczego awarii uległ silnik.

Na podstawie poziomu płynu

Jednym z elementów układu hamowania jest pompa hamulcowa. Ma ona dwie sekcje (dwa tłoki w dwóch oddzielnych cylindrach) dla dwóch obwodów hamowania.

Na pompie hamulcowej umieszczony jest zbiornik z płynem hamulcowym.

W trakcie hamowania klocki hamulcowe ścierają się.
Im bardziej klocki są zużyte tym bardziej są wysunięte tłoki w zaciskach hamulcowych. To z kolei powoduje zwiększenie pojemności układu hamulcowego i spadek poziomu płynu w zbiorniczku z płynem hamulcowym.

Jest to zjawisko prawidłowe.

Poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku spada w miarę zużywania się klocków.
Na podstawie poziomu płynu można szacować stan klocków, pod warunkiem, że płyn nie był uzupełniany.
W nowych samochodach w zbiorniczku hamulcowym stosuje się czujnik poziomu cieczy.
Czujnik ten uruchamia lampkę ostrzegawczą.

Jeśli lampka zapali się w czasie jazdy, ale od czasu do czasu gaśnie, to najprawdopodobniej klocki są mocno zużyte i trzeba je wymienić.

Drugą możliwością jest uszkodzony przewód hamulcowy.
Wtedy pozostaje hamowanie jednym obwodem i zatrzymanie pojazdu w bezpiecznym miejscu.
Trzeba pamiętać, że lampka sygnalizująca niski poziom płynu jest często uruchamiana także przez zaciągnięcie hamulca awaryjnego.
Niektóre samochody posiadają klocki z wbudowanym lub dołączanym czujnikiem zużycia okładzin hamulcowych ? wytarcie okładziny do pewnego poziomu, powoduje zwarcie obwodu i zaświecenie ostrzegawczej kontrolki.

Czasem stosuje się w klockach specjalną warstwę okładziny ciernej, która wydaje głośny pisk.

Warstwa ta jest umieszczona w ostatniej części okładziny.

Daje to efekt taki, że zużyte klocki piszczą zanim uszkodzeniu ulegną tarcze.

Ostatnim sygnałem, że trzeba wymienić klocki, jest hałas wydawany przez metalowe elementy całkowicie zużytych klocków trących o tarczę.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu

.

Widok do druku:

przepustnica