W takich sklepach możemy znaleźć ubrania właściwie dla osoby w każdym wieku i dla każdej postury.
Taka uniwersalność jest w tym przypadku na pewno korzystna.
Niska cena sprawia, że taka odzież cieszy się olbrzymią popularnością właściwie wśród sporej grupy osób nie tylko wśród tych, którzy nie mogą pozwolić sobie na nowe ubrania, ale także i wśród osób poszukujących oszczędności.Stosowana odzież może być odbierana jako forma komunikatu niewerbalnego. Status społecznyedytuj Odzież może stanowić wyznacznik statusu społecznego.Przykładowo w starożytnym Rzymie tylko senatorowie mogli w swych strojach sięgać po purpurę. W Chinach przed ustanowieniem republiki tylko cesarz mógł się ubierać w żółte barwy. Rola społecznaedytuj Odzież może również stanowić oznakę pełnionej roli społecznej ? np. jako uniform policjanta, lekarza, strażaka, żołnierza itp., sutanna księdza, bądź szkolny mundurek ucznia. Poglądy, polityka, religiaedytuj Odzież (lub jej elementy) może być również formą demonstrowania swoich poglądów, bądź przynależności do określonych grup (czarne koszule Milicji faszystowskiej z pierwszej połowy XX wieku, stroje subkultur, pomarańczowe fragmenty odzieży jako symbole solidarności z uczestnikami pomarańczowej rewolucji na Ukrainie). Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Odzież
Ciucholandy wywodzą się z powstałych w zachodniej Europie w latach 60.
Głównym celem istnienia tych sklepów była sprzedaż tanich ubrań dla osób ubogich, lecz z biegiem czasu zaczęły one się cieszyć się rosnącą popularnością, zyskując klientów, także wśród osób z wyższych klas społecznych. W Polsce pierwsze sklepy tego typu pojawiły się już w czasach PRL-u.
Wtedy to działały tzw.
komisy odzieżowe.