Historia autobusu miejskiego

przewozy do holandii przewozy do holandii
Pierwsze autobusy powstawały na bazie samochodów ciężarowych.
Nadwozia były drewniane. Następnie ustaliła się forma specjalnych nadwozi autobusowych na adaptowanych do tego celu podwoziach z obniżoną w pewnym stopniu przez wygięcie podłużnic nad mostami ? podłogą nadwozie nieniosące lub nadwozie samonośne.

Nadwozia autobusów miejskich zaczęły być wykorzystywane także do budowy trolejbusów. Autobusy miejskie miały przez długi czas te same nadwozia co dalekobieżne i turystyczne.

Były to tylko wersje z tym samym kadłubem różniące się jedynie wyposażeniem, gdzie autobus miejski miał drzwi zamykane i otwierane zdalnie (siłownikiem lub ręcznym układem prostowodowym), dużo uchwytów dla pasażerów, oraz mniej siedzeń.
Z czasem dodawano więcej coraz szerszych drzwi, a także podniesiono dachy dla poprawienia widoczności dla pasażerów stojących.
Jako drzwi sterowane zdalnie stosowane są w autobusach i innych pojazdach komunikacji zbiorowej drzwi składane, odstawiane ? w widłach nośnych ? do wewnątrz (najczęściej) oraz na zewnątrz (zapewniające pełną szczelność).
Rozwój nadwozi samonośnych i wzrost poziomu przemysłu spowodował zróżnicowanie kadłubów autobusów dalekobieżnych i miejskich, gdzie te ostatnie miały coraz bardziej obniżoną podłogę (często tylko częściowo), aż do powstania konstrukcji niskopodłogowych.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski

kodeksy drogowe, które regulują zasady poruszania się po drogach

Regulacje krajowe Z regulacji krajowych na terenie Polski wyróżnić można: Ustawa o transporcie drogowym10 ? regulująca zasady prowadzenia zarobkowego transportu drogowego oraz zasady działania Inspekcji Transportu Drogowego Ustawa ?Prawo przewozowe?22 ? określająca wzory listu przewozowego, innych dokumentów oraz zasady zawierania umów o przewóz Ustawa o czasie pracy kierowców23 ? będąca dopełnieniem konwencji AETR Oprócz powyższych wymienić można również kodeksy drogowe, które regulują zasady poruszania się po drogach ? zarówno pod względem organizacyjnym, jak i technicznych wymagań stawianych pojazdom. Organizacje Jedną z ważniejszych międzynarodowych organizacji skupiających podmioty związane z transportem drogowym (np.
krajowe zrzeszenia transportu drogowego, producenci pojazdów) jest założona w 1948 roku Unia Transportu Drogowego24.
Skupia ona 179 członków z 74 krajów i odpowiada m.in.
za reprezentowanie interesu przewoźników drogowych, jak również jest międzynarodowym poręczycielem karnetów TIR25.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_drogowy

Autobus przegubowy - definicja

Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową.

W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu.

Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem.
Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie1. Przegub autobusu zgina się podczas zakręcania i umożliwia swobodne przechodzenie pomiędzy członami.

Przegub osłonięty jest miechem (zwanym potocznie harmonią).

Czasem we wrędze znajduje się podłużne okienko.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy
.

Widok do druku:

przewozy do holandii