przewozy międzynarodowe

Środki transportu do przewozu ładunków

Środki transportu Środki transportu Osobny artykuł: Samochód. Podstawowy podział środków transportu obejmuje środki przeznaczone do przewozu osób oraz środki przeznaczone do przewozu ładunków12.
Aczkolwiek należy zauważyć, iż środki zaliczane do pierwszej grupy zazwyczaj posiadają pewną przestrzeń przeznaczoną na transport ładunków i vice versa.

Istnieją również rozwiązania pośrednie ? pojazdy przystosowane do przewozu zarówno osób, jak i ładunków (samochody towarowo-osobowe). Środki transportu do przewozu osób podzielić można na indywidualne środki transportu oraz środki transportu zbiorowego.

Do pierwszej grupy można zaliczyć np.

rowery, motorowery, motocykle oraz samochody osobowe.
Do drugiej natomiast autobusy (wszelkich rozmiarów od mikrobusów, po autobusy duże), autokary oraz trolejbusy. Specyficzną funkcję w indywidualnych przewozach osób pełnią taksówki. Innym ciekawym środkiem transportu wykorzystywanym do przewozu osób jest autobus torowy.

Łączy on niektóre zalety transportu szynowego i transportu drogowego.

Na uwagę zasługuje również koncepcja car-poolingu mająca na celu zwiększenie ilości osób przemieszczających się jednocześnie w jednym środku transportu, co przyczynia się do ograniczenia efektu kongestii na drogach (szczególnie w miastach), a tym samym do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne14. Środki transportu do przewozu ładunków to m.in.
wszelkiego rodzaju samochody dostawcze, samochody ciężarowe (o nadwoziu uniwersalnym, specjalizowanym albo specjalnym), ciągniki oraz pociągi drogowe.
Wyróżnia się trzy technologie przewozu ładunków: uniwersalną, specjalizowaną i zunifikowaną. W zależności od przystosowania do określonej technologii, poszczególne pojazdy posiadają różnice w budowie12. Inny podział środków transportu uwzględnia pojazdy silnikowe oraz pojazdy bezsilnikowe (przyczepy i naczepy)12. Spośród środków transportu drogowego o znaczeniu raczej historycznym wyróżnić można pojazdy zaprzęgowe. Wytwarzaniem kołowych środków środków transportu zajmuje się przemysł środków transportu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_drogowy

Dlaczego bus?

Przejazd busem to jedna z wygodniejszych opcji transportu, szczególnie wtedy, gdy potrzebujemy przewieźć kilkanaście osób.
Większość busów posiada bowiem do dwudziestu, maksymalnie do trzydziestu miejsc. Jednak takie przewozy są o wiele bardziej opłacalne, gdyż autokar potrzebowałby o wiele więcej paliwa na pokonanie dłuższej trasy.

Jeśli osoby, które poszukują transportu chcą zdecydować się na autokar, musiałyby one ponieść o wiele większe koszty.

Co prawda, w wielu przypadkach pasażerowie wolą wybrać autokar ze względu na większą ilość przestrzeni, ale w ostatnich latach wprowadzono na rynek naprawdę super wygodne busy.

Stąd też w wielu miejscach autokary zostały wyparte z rynku i obecnie przejazdy możliwe są właściwie tylko za pomocą mniejszych busów.

Ikarus - kilka faktów

przewozy międzynarodowe
Ikarus ? przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji autobusów.
Jego główna siedziba mieści się w Budapeszcie na Węgrzech.
Autobusy produkowane są w Székesfehérvár.

Ikarus należał do 2006 roku do koncernu Irisbus. W 1913 roku przedsiębiorstwo skupiło się głównie na budowaniu samochodów i podczas I wojny światowej miało spore zyski.

W 1927 roku Ikarus wygrał międzynarodowy przetarg i dostarczył 60 krótkich autobusów.
Ok.
1933 roku Ikarus zaczął mieć problemy finansowe, przez co przerwał produkcję wielu modeli pojazdów. W 1935 roku przedsiębiorstwo wznowiło produkcję i całkowicie funkcjonowało podczas II wojny światowej.

23 lutego 1949 roku Ikarus połączył się z producentem samolotów Ikarus Gép és Fémgyár Rt. W 1955 i 1956 roku nowe modele (Ikarus 620, 630 i 31) rozpoczęto sprzedawać w Chinach, Birmie oraz Egipcie.

W 1962 roku Ikarus sprzedał za granicą 8000 autobusów.
W 1970 roku firma zajęła drugie miejsce na targach Expo w Monako.
Dzięki tej nagrodzie pokazała swoją pozycję w Europie.
W latach 70.-90.
Ikarus eksportował na Kubę autobusy i części zamienne, które były tam wykorzystywane do produkcji autobusów Girón. W 1971 roku przedsiębiorstwo wyprodukowało swój 100 000. autobus, a z każdym rokiem transakcje były coraz większe.
W 1973 roku koncern Ikarus stał się czwartym pod względem wielkości producentem na świecie, ale pojawił się problem braku surowców, przez co dostawy znacznie się opóźniały.
Największym importerem Ikarusów były Niemcy, lecz po połączeniu NRD i RFN zyski spadły o 10%.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ikarus
.

Widok do druku:

przewozy międzynarodowe