studio badań cati

Wykorzystywanie marketingu elektronicznego

studio badań cati Do podstawowych zasad dobrego prowadzenia biznesu należy skuteczne zarabianie na nim sporych pieniędzy oraz umiejętne jego reklamowane. Dlatego wiele firm zatrudnia specjalne osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie marketingu telefonicznego oraz elektronicznego.

Pierwszy z wymienionych sposobów marketingu polega na wykonywaniu połączeń wychodzących z firmy do jej potencjalnych lub obecnych klientów.

Poza tym obecnie wykorzystywany jest powszechnie również marketing elektroniczny polegający na wysyłaniu wiadomości reklamowych do właścicieli kont internetowych, którzy są odbiorcami prywatnymi lub przedstawicielami różnych instytucji. Dzięki temu działające na krajowym rynku firmy mogą skutecznie zyskiwać nowych klientów.

O ankieterach w Wikipedii

Wywiady kwestionariuszowe mogą być realizowane z użyciem kwestionariusza papierowego PAPI lub elektronicznego CAPI i CATI.
Same wywiady są najczęściej realizowane w: domach respondentów, w miejscach pracy, w miejscach gdzie przebywa dużo osób (in-hall) lub w konkretnych zbiorowościach (badania audytoryjne np. uczniów szkoły). Zadaniem ankietera bywa też wyłącznie rekrutacja osób na badania - zarówno prowadzone w miejscach publicznych (in-hall) jak i na badania jakościowe np.

zogniskowane wywiady grupowe.

Ankieterzy zajmujący się wyłącznie rekrutacją są często określani mianem rekruterów. Innym zadaniem ankieterów jest przyjmowanie roli "Tajemniczych klientów" w badaniach typu Mystery shopping.
W tym kontekście powinno jednak mówić się o audytorach a nie ankieterach.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ankieter

Z Wikipedii o CATI

CATI (ang.
Computer Assisted Telephone Interview, czyli wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny) ? metoda zbierania informacji w ilościowych badaniach rynku i opinii publicznej. W badaniach realizowanych metodą CATI wywiad z respondentem jest prowadzony przez telefon, a ankieter odczytuje pytania i notuje uzyskiwane odpowiedzi, korzystając ze specjalnego skryptu komputerowego.

Skrypt pozwala na pewne zautomatyzowanie kwestionariusza ? np.

poprzez zarządzanie filtrowaniem zadawanych pytań lub losowanie kolejności, w jakiej określone kwestie (np.

nazwy marek) będą odczytywane respondentowi. Respondenci w badaniach CATI są zwykle albo losowani z bazy danych (np.

w badaniach satysfakcji klientów), albo dobierani poprzez losowe tworzenie numerów telefonów ? taka metoda nazywa się RDD (ang.

Random Digit Dial).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CATI.

Widok do druku:

studio badań cati